Anlita städhjälp, blogga och få fler besökare
Hur kan du få fler besökare genom att anlita städhjälp? Det är ganska enkelt: idag är det fler och fler som testar att anlita en städservice. Innan de anlitar servicen vill de så klart googla, för att få mer kunskap om både prisläge och vad de kan förvänta sig på riktigt. Som bloggare är det alltså ett smart sätt att få fler besökare till din blogg under lång tid, oavsett bloggämne.
Anlita städhjälp
Vissa personer älskar att städa. De tycker nästan att det är roligt att rengöra mellan kakelplattorna i badrummet. Vi andra tycker mest att det är skönt med ett städat hem. Mer ordning och reda, mindre allergier och damm och när folk hälsar på så känns det skönt att bostaden är fräsch. Städning är något som angår alla och hur man ska städa är en fråga som alla måste ställa sig. Det är därför det är smart att du som bloggare testar olika slags städservice och sedan skriver om det i din blogg. Det spelar ingen roll vad du bloggar om, så kommer dina läsare att känna igen sig. Om du har en stressig vardag kan du ha städservice varje vecka eller ett par gånger i månaden. Eller så kan du satsa på att få bostaden riktigt städad en gång per år. Blogga om det och hjälp andra. Anlita Qleano för att fixa städningen eller flyttstädningen, de finns över hela landet och har många tjänster som du kan välja mellan. Glöm inte heller att göra RUT-avdrag, så blir det riktigt billigt.
Blogga om städningen
Ok, så du har precis beslutat dig för att du ska anlita Qleano för att få mer tid i vardagen, renare hem och fler bloggbesökare. Ett tips för att verkligen få många besökare är att skriva flera bloggartiklar om städningen och låta dina läsare följa med i dina tankar och beslut. Det visar sig att människor gärna läser om “resor”, alltså om hur bloggare eller influencers startar företag, bygger om sommarstugan, uppfostrar valpen eller börjar med städhjälp. Dina tanker och funderingar kommer att hjälpa andra.
Få fler besökare
Hur ska du då blogga för att få fler besökare? Det smartaste är om du kan skriva om det utifrån din bloggmålgrupp. Om du driver en webbshop där du säljer hundsaker kan du enkelt skapa ett samband mellan städning och massa hundhår. Alla hundägare behöver hantera hundhår och skräp som hunden drar in. Om du däremot driver en teknikblogg med en tydlig målgrupp på 20-35-åringar kan du istället skriva om hur du sparar tid och att det är väldigt bekvämt. Ett tips är att utgå från din målgrupp angående vad du ska fokusera på. Är din målgrupp personer med god ekonomi kan du skriva om veckostädning, då det faktiskt är något som appellerar både till dem och presumtiva besökare. Om din blogg eller sajt primärt riktar sig mot studenter kan det vara klokare med flyttstädning eller fönsterputsning .
För att få fler läsare är det också viktigt att du skriver riktigt bra rubriker och ingresser, så att surfarna inser att det är värt att klicka på din länk när de googlar om städning. Du bör även skapa enskilda artiklar om just ekonomi, städhjälp och RUT-avdraget, då många tror att städhjälp är mycket dyrare än det egentligen är.